Tai Ki Kung maestro Ming Wong CY

TAI CHI i CHI KUNG
STYL CHANG SAN FENG

   wersja do druku 
Strona glówna » Tai Chi Kung » Nazwy i style w Tai Chi » Chi Kung » Teoria i praktyka Qigongu  dla początkujących 
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o zajęciach i szkoleniach zdrowotnych, podaj swój email:

Teoria i  praktyka Qigongu dla początkujących

Qigong (Chi Kung), to chiński system energetycznych ćwiczeń zdrowotnych, który daje więcej energii i  siły niż inne, powszechnie znane, bardziej fizyczne rodzaje ćwiczeń. Mistrzowie Chi Kungu znani są też z  dobrego zdrowia i  długowieczności.

Chi Kung, Tai Chi, Qigong, Warszawa - Teoria i praktyka Qigongu  dla początkujących Negative3-07-7A(1)_706_340.jpg

Jak to się dzieje?

To efekt kilku tysięcy lat pracy i  przemyśleń wielu pokoleń chińskich mistrzów.

Otóż wyobraźmy sobie, że aby nabrać siły, jeździmy na rowerze, biegamy, pływamy, albo chodzimy na siłownię.

Z doświadczenia wiemy, że aby osiagnać zamierzony efekt, musimy się najpierw dobrze zmęczyć.

Oznacza to, że owszem, uzyskaliśmy siłę i  zdrowie, ale też musieliśmy najpierw trochę siły, a  więc i  zdrowia stracić.

Szczególnie dotyczy to osób starszych, chorych i  dzieci, czyli tych najbardziej potrzebujących zdrowia i  energii.

W tym miejscu teoria ćwiczeń stosowana w  naszej cywilizacji pośpiechu i  sukcesu różni się od teorii Tradycyjnej Medycyny Chińskiej.

Wdług teorii Tradycyjnej Medycyny Chińskiej należy przerwać ćwiczenia fizyczne, lub zmniejszyć ich intensywność, gdy zaczynamy się pocić, aby nie tracić tak zwanych Cennych Płynów.

W naszej cywilizacji przez wiele lat uważano, ze sport wyczynowy daje zdrowie, co okazało się nieprawdą.

Według starożytnych Chińczyków mamy tylko określony zasób sił i  nie należy się nadmiernie nadwyrężać.

Zwłaszcza tak zwana Energia Pierwotna, albo Przedurodzeniowa Yuan Qi, przechowywana w  systemie energetycznym Nerek jest nie do odzyskania.

W Qigongu z  naszym ciałem i  umysłem pracujemy bardzo delikatnie.

Ta delikatność dotyczy sposobu poruszania się, oddychania i  wyciszenia umysłu.

Straty energii są minimalne, a  zysk energii i  zdrowia duży, ponieważ ćwiczenia są doskonale przemyślane i  przetestowane właśnie pod tym kątem.

Poranna praktyka Chi Kungu
Poranna praktyka Chi Kungu
W efekcie, po dobrze wykonanej sesji delikatnych cwiczeń Qigongu, możemy dostać lekkiej zadyszki i  wzmocnienia rytmu serca, polepszenia krążenia itd., jak po większym wysiłku.

Jest to efekt pobudzenia Qi, czyli energii wewnętrznej, a  nie przemęczenia organizmu.

Nasz organizm staje się mocniejszy, ale nie jest przesilony.

Inaczej mówiąc:

ORGANIZM STRACIŁ MNIEJ ENERGII A  UZYSKAŁ LEPSZY EFEKT, NIŻ W  INNYCH, MNIEJ SUBTELNYCH, CIĘŻKICH CWICZENIACH.

W Chi Kungu "inwestycje" są małe a  zysk jest wielki.

Oczywiście przy założeniu, że ćwiczymy uważnie i  zgodnie z  nauczaniem wybitnych mistrzów.

Źle stosowany Chi Kung ma zalety i  wady podobne, jak inne popularne ćwiczenia.