TAI CHI i CHI KUNG
STYL CHANG SAN FENG


Strona glówna » Jak zacząć ćwiczyć Tai Chi i  Chi Kung?

Jak rozpocząć ćwiczenie Tai Chi i  Chi Kung (Taijiquan i  Qigong)?

Idziemy na praktykę. fot. Michał Choński
Idziemy na praktykę. fot. Michał Choński

Wystarczy zgłosić się na zajęcia (patrz: Gdzie i kiedy ćwiczymy Tai Chi i Chi Kung?) i  regularnie ćwiczyć. Można też zacząć od wzięcia udziału w  obozie lub w  seminarium. Na przykład:


Lada MalinakovaTai Chi, Forma DzieciLetni Obóz Tai Chi Chi Kung 2016. 2 VII - 16 VII 2016 roku. Zapraszamy do pięknego miejsca w  Żegarach za Sejnami, przy granicy litewskiej. W  programie: taoistyczna praktyka kultywowania zdrowia i  długiego życia • Tai Chi i  Qigong - ćwiczenie form ruchowych • medytacja Złotego Łańcucha • codzienna taoistyczna praktyka 100 kroków do tyłu • elementy masażu stóp On Zon Su inne praktyki zdrowotne, więcej


Proszę zgłosić się do osoby prowadzącej zajęcia:
Lada Malinakova (Warszawa-Mokotów, Warszawa-Ochota):
tel. 609 657 859
Marian Nosal (Warszawa-Ursus):
tel. 697 113 930
Nasz telefon stacjonarny - (0-22) 478 57 15


Praktykujemy w Dusznicy, w zagrodzie Marcina Wawrzynkiewicza.VII 2008 r.  fot. MN
Praktykujemy w Dusznicy, w zagrodzie Marcina Wawrzynkiewicza.VII 2008 r. fot. MN

Początkujący mogą ćwiczyć z  zaawansowanymi. Mogą dołączyć do grupy zaawansowanej w  każdym momencie. Taki tradycyjny system cwiczeń jest lepszy, niż organizowanie grup dla początkujących, ponieważ powinni oni od początku ćwiczeń zetknać się z  jak najlepszymi wzorcami. Osoby zaczynające ćwiczenia już na pierwszych zajęciach stykają się z  właściwa atmosferą i  w naturalny sposób, poprzez udziął w  zajęciach, chłoną atmosferę i  istotę praktyki Tai Chi Kung. Szczegóły ruchów i  ich interpretacje poznają z  czasem.

Nie trzeba przejmować się początkowymi "niepowodzeniami". To, że na pierwszych zajęciach może się nam np. pomylić lewa ręka z  prawą jest naturalne. Nie jest to niepowodzenie, ale naturalny błąd, który musi sie pojawić w  początkowej fazie ćwiczenia.

Istota praktyki polega na ciągłej obserwacji ruchu pokazywanego przez nauczyciela i  poprawianu się. Na poprawianiu naszego ruchu. Ciagłe poprawianie się uczy samodzielności w  ćwiczeniu i  w życiu. Czekanie na to, aż poprawi nas ktoś inny uczy braku samodzielności.
Dlatego w  naszej szkole nauczyciele poprawiają pozycje i  ruch uczestników ćwiczeń dopiero po (prowadzonych w  ciszy) zajęciach i  najczęściej dopiero wtedy, kiedy są o  to proszeni, albo wynika to z  zadanych pytań.
Z czasem, w  naturalny sposób, opanowujemy umiejętność widzenia i  naśladowania subtelności ruchu, które na początku były dla nas nieosiągalne, a  nawet były niewyobrażalne.
Równocześnie, stopniowo, uczymy się teorii, która nie jest konieczna, ale pomaga zrozumieć sens praktyki.
Najważniejsza jest uważność w  ćwiczeniu i  regularna praktyka, przychodzenie na wszystkie zajęcia.

Polecane artykuły:
Dla kogo przeznaczony jest Tai Chi Kung?
- Jak rozpocząć praktykę Tai Chi Kung?
Jak praktykować Tai Chi Kung?
Sześć aspektów praktyki Tai Chi Kung
Charakterystyka sześciu aspektów praktyki Tai Chi Kung
Starożytna alchemia taoistyczna
Praktyki związane z Tai Chi Kung

Objaśnienia po praktyce. Lada Malinakova omawia różne ułożenia dłoni w czasie ćwiczeń. fot. MN
Objaśnienia po praktyce. Lada Malinakova omawia różne ułożenia dłoni w czasie ćwiczeń. fot. MN



Przedpołudniowe i popołudniowe zajęcia, ćwiczenia, treningi, praktyki Chi Kung i Tai Chi (Taijiquan i  Qigong).
Obozy, seminaria, warsztaty Chi Kung i Tai Chi (Taijiquan i  Qigong)

© Marian Nosal 2007, Czas generacji strony: 72.1 ms. Ostatnia aktualizacja: 2015-10-13 06:44