wersja do druku 
Strona glówna » Chiny 

Chiny

W dziale "Chiny" znajdą się informacje o  historii, kulturze, języku, cywilizacji, a  nawet przyrodzie Chin, o  ile będą związane z  praktyką Tai Chi Kung.

(strona 1 z 2)
zobacz: Język

Chi Kung, Tai Chi, Qigong, Warszawa - Chiny ZhuLung_Ropuch_i_Ptak.jpg


Chi Kung, Tai Chi, Qigong, Warszawa - Chiny chiny.gifPraktyka Tai Chi Kung (Tai Ki Kung) w  stylu Chang San Feng tradycyjnie związana jest z  bardzo szeroką refleksją na temat wszechświata, przyrody, kultury i  społeczeństawa. Bez tej refleksji byłaby tylko czystą gimnastyką zdrowotną, czy też jednym z  wielu systemów sztuk walki, służącym do uzyskiwania przewagi i  zwalczania innych ludzi.
Ponieważ Chang San Feng, Mistrz Założyciel stylu oraz jego kolejni spadkobiercy byli Chińczykami i  mieszkali w  Chinach, więc wszystkie odniesienia w  nauczaniu tradyjnie nawiązywały do zjawisk dotyczących obszaru tego kraju.
Chi Kung, Tai Chi, Qigong, Warszawa - Chiny Western_Han_Chinese_Silk.JPG
Na początku może wydawać się niepotrzebne przywiązanie takiego ponadnarodowego, uniwersalnego języka, jakim jest język ciała (t.j. gimnastyka Tai Chi Kung) do kultury Chin, ale w  miarę praktyki poznaje się tego przyczyny.

Pierwszym znanym nauczycielem w  tej linii przekazu, który opuścił Chiny, jest nasz nauczyciel Mistrz Ming Wong C. Y.
Ming jest osobą, która w  doskonały sposób potrafi zastosować ogólne prawa rządzące Wszechświatem, do opisu i  interpretacji zjawisk zachodzących w  mikrokosmosie, czyli w  naszym otoczeniu i  w nas samych. Ma to bardzo istotne zastosowanie również w  Tai Ki Kung, rozumianym jako sztuka walki gimnastyka lecznicza. Te ogólne zasady, mimo że wywodzą się z  Chin, obowiązują w  każdym kraju i  odnoszą się do wszystkich ludzi i  zjawisk.

Kiedy w  1996 roku w  czasie seminarium w  Sampeyre (Piemont) zwiedzaliśmy średniowieczną bazylikę, miejscowy proboszcz, który jest znajomym Mistrza, objaśniał skomplikowaną, mistyczną symbolikę architektury tej świątyni, Ming włączał się i  z wielką swobodą i  zrozumieniem tematu dodawał swoje uwagi na temat poszczególnych detali architektury i  sztuki sakralnej. Myślę, że jego informacje nie pochodziły ze studiów teoretycznych nad architektura europejską, ale ze zrozumienia energii, która w  te dzieła została włożona przez ich twórców. Najbardziej zdumieni byliśmy brakiem barier między między człowiekiem wychowanym wyłącznie na chińskiej tradycji i  kulturą europejską. Ten brak barier daje zrozumienie i  umożliwia współpracę.
To samo dotyczy innych tematów. Starsi uczniowie Minga twierdzą, że potrafi on ciekawie i  rzeczowo mówić "na każdy temat".

(strona 1 z 2)   następna strona ->
© Marian Nosal 2007, 2017 - mapa serwisukontakt - Ostatnia aktualizacja: 2010-09-14 22:05